האופוזיציה הודיעה – נחרים את דיוני הוועדות: "התנהלות דורסנית"

אבי רבינא No Comments on האופוזיציה הודיעה – נחרים את דיוני הוועדות: "התנהלות דורסנית"

‏ח"כ מאיר פרוש הודיע הבוקר בוועדת הכנסת בשפם האופוזיציה: "לא נשתתף בהצגה הזאת. האופוזיציה לא תשתתף בהצבעות בוועדות, רק תשלח נציג לכל ועדה בשל ההתנהלות הדורסנית של הקואליציה"

צילום: ישראל רובין
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הודיע הבוקר (רביעי) בפתח הדיון בוועדת הכנסת כי הקואליציה תחרים את ישיבות הוועדות ולא תשתתף בהן: "מתברר לנו שלממשלה אין שום כבוד לכנסת. האופוזיציה לא תשתתף בדיוני הוועדות".

"הרכב הוועדות מעוות לגמרי", אמר פרוש "ההרכב בוועדת לא משקף את יחסי הכוחות. אין איזון בין הקואליציה לאופוזיציה בוועדות החשובות, ביחס שקיים בכנסת בקואליציה שחברים בה 61 ח"כים לעומת 59 חברי אופוזיציה. בוועדת הכנסת חברים תשעה ח"כים מהקואליציה מול שישה לאופוזיציה. היום אתם מביאים לאישור הוועדה בפעם השישית בשבוע האחרון, הפעלת סעיף 98. בכך אתם דורסים כל דעה ששונה מדעתכם. אני מודיע, שמהיום לא נשתתף בדיונים האלו. אין לנו כל עניין בכך. אל תזמנו אותו לדיונים, ולא תיאלצו לגייס חברים".

עוד אמר פרוש: "אני מבקש התייחסות של המחלקה המשפטית של הכנסת בכתב. הכנסת הפכה להיות חסרת משמעות. זה בולט במיוחד כאשר השרים לא מגיעים לכנסת, עקב חקיקת החוק הנורבגי המורחב. אתם מפעילים את סעיף 98 בסיטונאות, גם לחוקים חסרי כל דחיפות. הקואליציה רומסת את האופוזיציה. מבחינתנו, אתה יכול לקיים את הישיבות אצלך בבית, לא נתנגד. בעניינו, זה כישלון של הייעוץ המשפטי של הכנסת שלא הניף דגל אדום שימנע את המצב. אם הייעוץ המשפטי לא ימנע את המצב, גם הוא יישא באחריות".

צילום: ישראל רובין

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "משכנו את רוב ההסתייגויות לשני הצעות החוק. השארנו מס' מצומצם של 120 הסתייגויות לכל הצע"ח שזמנם הכולל הוא כ-10 דקות לכל ח"כ. הדיון בחוק הדיינים יארך כ- 10 שעות וחוק יסוד הממשלה, כ- 11 שעות. צריך לתת לאופוזיציה להתבטא. אתם לא יכולים למנוע מאיתנו לדבר על חוקים שמשנים סדרי עולם בכנסת".

בתום דבריהם, חברי הכנסת פרוש וקרעי יצאו מהדיון.

ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) השיב ואמר: ,בדמוקרטיה יש מקום לאופוזיציה אולם לא להטרלה. מי שחושב שניתן להטריל את הקואליציה, הוא יפגוש קואליציה לוחמנית. צריך וניתן להגיע איתם להסכמות. אם שומעים מהם רק קללות והשמצות, היא תבין שלא נאפשר את זה".



0 תגובות